18 април 2012 г.

козунаци с портокалов сок,прясно и кисело мляко







Продукти:

2 яйца + 1  белтък  ,жълтъка се отделя за намазване,смесен с 1 ч.л. олио и 1 ч.л. пр. мляко
150 мл. прясно мляко
50 мл. кисело мляко
60 мл. портокалов сок
50 мл. олио + 40 гр. разтопено масло
160 гр. захар
настъргана кора от портокал и лимон
есенция ванилия
малка щипчица сол
25 гр. прясна мая 
около 700 гр. брашно - количеството е ориентировъчно и се преценява индивидуално за всяко замесване





Приготвяне:
 

В чаша отмерете прясното мляко,леко го затоплете в МВ,добавете му 1 ч.л. захар и 1 ч.л. брашно,маята и разбъркайте,оставете да се активира.
От известно време като меся не чакам маята да се активира,защото така или иначе меся на бързата програма,а тя докато меси,подгрява контейнера и продуктите.Но вие си я активирайте,не пречи,даже по-добре.
Яйцата,захарта,киселото мляко и портокаловия сок разбийте с тел в купа,докато захарта леко се разтопи,да не е съвсем на кристали и ги сложете  в контейнера на машината.
След тях добавете вече активираната мая .Следват малката щипчица сол,есенцията,настърганите кори от портокал и лимон,и около 350 гр. брашно - пресявам го посредством чаша-сито направо над контейнера.
Пускам машината да меси на бързата програма.Като се хомогенизират съставките започвам да добавям постепенно с чашата-сито по малко от брашното на порции,докато се образува хубава топка и спре да маже под бъркалките.
Тогава започвам да прибавям на порции разтопеното и леко охладено масло,смесено с олиото.След всяка порция изчаквам да се усвои мазнината и така добавям следващата,докато я поеме цялата.Трябва да стане меко,еластично тесто,колкото е мека възглавничката на ухото ви.

Когато свърши цикъла месене на бързата програма,нулирам и пускам отначало за още един цикъл месене (общо времетраене на месенето-30 мин.).
След което изключвам машината и оставям тестото да втасва в контейнера като го покривам с прозрачно фолио,за да не съхне тестото .То трябва да удвои обема си.
Когато това стане оформяте с леко намаслени ръце на леко намаслена повърхност.
Не точете с точилка,а само придърпвайте и разплесквайте с пръсти-тестото е много еластично.
Аз оформих 4 козунака-три малки и един по-голям.

Големият е във форма 30/11 см.
С плънка от микс сушени плодове,кокосови стърготини и счукани лешници.


това е за единия фитил,правят се три за стандартна плитка




Кръглият е печен в кръгла аломуниева формичка с диаметър 20 см.
С плънка от мед,канела,смлени орехи и счукани лешници.















От останалото тесто станаха два малки козунака с размер 20/11 см.
Единият с плънка от мед,канела, смлени орехи ,счукани лешници и кокосови стърготини.






Вторият е с плънка от вишнево сладко,микс сушени плодове,кокосови стърготини и счукани лешници.






Снимките са доста измъчени,но са правени почти в 20.00ч.,когато след отминалия дъжд грейнаха последните лъчи на залеза и се изписа огромна дъга,след което Слънчо се скри и.....това успях да скопосам на бързо. :(

58 коментара:

  1. Роси,ти наистина си правила всевъзможни козунаци.Поне имаме рецепти за следващия Великден-благодаря ти!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Винаги може повече,Живе!Като краста е,пък и тази година много ми се усладиха.
      Хубава вечер ти желая!

      Изтриване
  2. Роси, страхотни са се получили. А твоята рецепта с кисело млко за козуначни мъфини я раздадох на целия град:) Страхотни са!Скоро ще ги пусна:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно ли,еееее,много ме зарадва Траянче!
      Да благодарим все пак и на Ели Ганова,тя беше стартовия ми подстрекател и тази година.
      Чакам да оплакнем очи и по твоите :).

      Изтриване
    2. Верно я!Правих я поне 10-15 пъти и на работа , и на комшийки ,и ей така от мерак:) Браво и на теб, и на Ели!

      Изтриване
    3. 10-15 пъти,уааааааау!Ти си голяма работа!
      Много,много се радвам да знаеш! :))))

      Изтриване
  3. Роси ,ние с теб още сме на козуначена вълна.:)
    Прекрасени са станали на вид! Щом са с портокалов вкус и толкова богата плънка, са неустоим!
    Поздрави и приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира,видях в лентата с блоговете,че и при теб има и се успокоих,че няма да съм единствената :).Ей сега отивам да им се порадвам!
      Приятна вечер и на теб!

      Изтриване
  4. Еликсирче, абе замаиме с тия твои невероятни козунаци-нямаш умора, ей! У дома малката ми дъщеря приготви козунак и руло, но много бързо и успешно ги излапахме. Така че ми се хапва и от твоите...
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Дано да си снимала на детето продукцията,сто процента се е справила отлично!
      Аз поне с козунаци те замамих,че ще ти излезе тънко,а ти с тази Италия ще ме вкараш в преразход,но вече трудно се издържа и въздържа да знаеш,ще гоня самолета май :).
      Сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  5. мноооооого хубав козунак..ммммм.....

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, много ми допада тази рецепта, представям си колко е ароматен козунака с портокалов сок, снимките са много апетитни! :))
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянче,и след 2 дни ухаеха страхотно,но аз обичам козунака да "тежи" от аромати!
      Благодаря ти!
      Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  7. Роси, аз лично нямам нужда от почивка! Винаги се радвам като видя такива красиви козунаци! А снимките са много хубави, слънчеви и някак летни! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ради,радвам се,че ти харесват!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  8. Роска, страх ме е да попитам колко козунаци си направила по празниците:) Аз определено не бих си почивала от опитването им! Снимките са си супер! Много ми хареса кръглия козунак на синия фон и съчетанието на чинията - просто красота! Някак ме размечта за море :) Аз спретнах една доза по импровизация на твоята рецепта за киселото мляко, но сложих цедено. Голяма вкусотия се получи! Щом чак свекито одобри ;)Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи,не много :).
      Така стана,защото тази година от рано ми се приядоха,ама така....много ми се приядоха.Освен това планирахме да пътуваме по празниците и реших да си отзема предварително.Впоследствие се отложи и си останахме у дома и.....пак замесих :) .
      Сега като каза това цедено мляко ииииии ...само с такова още не съм направила-виж как ме подстрекаваш значи!
      Радвам се,че сме превзели свеки,това е важен показател,благодаря!
      Сърдечни поздрави и от мен!

      Изтриване
  9. Леле,не мога да разбера как ги правиш тия чудесии с тестата! Все хлъцвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе и аз все хлъцвам при теб и се дивя и кокоря,значи си хълцаме взаимно :)) .
      Благодаря ти,миличка!

      Изтриване
  10. Eй,тоз рошавия кръгличък ми хареса най- много :)...всички са прекрасни ,но този ми се вижда най -по моя вкус :) ...Благодаря за рецептите ,Роси :) и съветите към тях !
    Хубава вечер ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защото е нй-хрупкав,нали?
      Ааааа,знаеш ти къде да гледаш! :)
      Рошав стана от смлените орехи и захарта върху тях,Ванче!
      Идеята за тази плънка ми даде Русанчето,обаче е мозък,страхотен стана!
      Хубава да бъде и твоята!

      Изтриване
  11. Роси, отново чудесно предложение!!!!
    Изглежда перфектно!!!
    Прегръдки, миличка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Хахах, ама си духовита :))
    Ти хубаво ни даде почивка, но май на себе си не си :)) и това е добре, защото ни обогатяваш рецептурника откъм козунаци :)
    И този тези са ти разкошни, даже ми се прияде... с малко прясно млекце

    Хубава седмица, трудолюбивке :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поулях се,но пусти мерак нещо ме прихвана,Инче,ха туй,ха онуй....и сега ви занимавам тука :)) .
      Благодаря ти,хубава и на теб!

      Изтриване
  13. охххх, пак козунаци...
    Много апетитна коричка има, Роси!
    И аз като Йоли хлъцвам... и ще се радвам някой ден да се видим на живо :)) От мен сусамки, от теб - козунака :)

    Поздрави и :) Честита сряда, мило другарче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дадено!
      Избери си-повитица или козунак :) ,щом е за теб с голям мерак ще направя,Пепи!
      Хубава вечер и на теб,мила!

      Изтриване
  14. Прекрасен козунак отново! Красив, вкусен, звучащ и изглежда абсолютно подстрекаващо и привличащо!
    Наистина е така, Роси... човек се увлича и не усеща как е направил планина от различни козунаци и пак не се е наситил от опити и дегустации... :)

    Прегръдки и приятна вечер от мен, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени,ти ме разбираш напълно,знам!А твоите комплименти са голяма награда,знаеш,че от теб се учих и много ценя мнението ти!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  15. Роси, страшна си :) Прелест са тези козунаци...
    Прегръдка от мен и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зари,благодаря ти много!
      И аз ти пожелавам уютна и спокойна вечер!

      Изтриване
  16. Браво Роси,тъкмо тази вечер ми зададоха въпроса кога пак ще има козунак.И аз машинално отговорих-скоро! Включвам компа и ето-рецептата ме чака.Какъв късмет!
    Уникална си,схванала си всички тънкости.Изглеждат прелестно- и козунаци и снимки!!!
    Сърдечни поздрави от мене!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таня,благодаря за похвалите и дано ти хареса рецептата-тя беше наистина плод на порив за импровизация-извадих това-онова от хладилника и се получиха тези екземпляри.
      Много мили комплименти,мерси!
      Сърдечни и от мен!

      Изтриване
  17. Роси,
    изумителна си!
    Колко козунака завъртя, бе човеко????;)))
    И този ми харесва, снимките на синия фон са страшшшни!!!
    Аз съм от благодарните- имам цяла година да репетирам по твои рецепти, така че да сразя аудиторията догодина;)))
    Хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, щом сме се хванали на хорото ще трябва да го изиграем,мърдане няма.
      Това е предизвикателство,което когато го пребориш се чувстваш особено доволен от самия себе си,не се отказвай от това чувство!
      Хубаво утре и за теб,Марта!

      Изтриване
  18. Росинка, много ме стимулираш с тези козунаци и наистина почвам да експериментирам за догодина! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Линче,ами то си е приятно занимание да правиш козунак целогодишно,пък и вкусно,така че не виждам защо да не продължиш!Благодаря ти,прегръдки и от мен!

      Изтриване
  19. Роси, да мисля, че е крайно време да направиш една козунакопродавница на центъра :) Всеки ден по няколко пъти ще минавам да те навестявам и да дегустирам продукцията! За пореден път - невероятни козунаци!

    Прегръдки, мила! Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Кой знае,някой ден може и това да стане като нищо.
      Благодаря ти,Танче!
      Хубав ден ти пожелавам,мила!

      Изтриване
  20. Нямам думи за козунаците ти Роска.
    Наистина са приказни и невероятни рецептите ти!
    Прегръдки и хубава нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,ЗДравче,радвам се,че ти харесват!
      Прегръдки и от мен и усмихнато утре!:))

      Изтриване
  21. Е, умопомрачителни са, Роси! Как ще ме караш да замесвам... Прекрасен ден ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Уааау,какъв комплимент,Еви,погали ми душичката с тази висока оценка,благодаря!
      Прекрасен нека бъде и твоят! :)

      Изтриване
  22. Цялата серия козунаци е божествена, Роси! Следя я с голям интерес:)



    Слънчев и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Леви,радвам се,че следиш сериала :).
      Много се увлякох,но пък беше вкусно.
      Много усмихнат ден и на теб!

      Изтриване
  23. Аааа,ми догодина рецептите за козунаци са само от теб!Чу..де..сниииии са!
    Но за тази година съм приключила вече,че много ни се усладиха!
    Аз само мога да кажа че ти си богиня на козунаците Роси,и не само!
    Поздравления мила!И продължавай така с интусиазъм!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Май за тази и аз приключих,Данче,доста поизядохме,пък после не се сещам да правя и така си отива чак до другия Великден.
      Страхотен камплимент ,много,много ме зарадва и ти благодаря сърдечно!
      Прекрасен ден ти пожелавам!

      Изтриване
  24. Роси,това е някакъв козуначен еликсир!Страхотна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Нели,радвам се,че ти харесват!
      Поздрави!

      Изтриване
  25. Ааааа, НЕ!!!! Така :) няма да се разберем!! Ако продължаваш с тия твои спиращи дъха козуначени съвършенства ти пращам вечно гладния си младеж у вас!!! Да те видя тогава ;)

    Приказни козунаци, слънчице - ако успея да открадна малко време - ще пробвам и тази ти рецепта :)) ако не - като ни дойдете на гости покрай лейди Гага или преди това :) запряташ ръкавиииии!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина,пращай го момчето,вечно гладен тийн си имам и аз,нищо,че е в женски род,така че аз съм дресирана,че вечерята трябва да е сервирана почти ако може от вратата и хоп на масата :) .
      Лакомници,да са ни живи и здрави!
      А пък за другото само да я докараме до там,пък каквото кажеш-това ще правя!
      Прегръдки най-сърдечни от мен!

      Изтриване
  26. Роси, на мен няма да ми омръзне да гледам козунаци. Страхотни са!
    Аз направих няколко тази година, но свършиха доста бързо. И, да си призная, ме домързя да правя още. А много ми се ядат. Черпя се виртуално с твоите красавци :)
    Прегръдки и пожелания за хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за комплиментите и за подстрекателството и тази година,Ели!

      Изтриване
  27. Аз турски сериали те гледам, ама твоя сериал е невероятен, ще му гледам и повторенията, да знаеш!:-)))
    Прегръдка, миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря,Мони!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване