10 септември 2013 г.

кокосова панакота










У дома много обичаме кремчета.
По принцип акцентирам на тях през лятото,а зимно време все някакви сладкиши,мъфини и кексове майсторя.
Когато направя крем винаги мислено си отбелязвам,че не залагам достатъчно често на този вид сладости,уж си взимам бележка да се поправя и до следващото десертоправене все нещо друго ще ме съблазни .







Последният път,когато правих панакота беше преди поне 3 години.
Груба грешка,защото това е един безкрайно лесен,буквално елементарен за приготвяне десерт,не изисква часове суетене в кухнята,нито цапане на една камара посуда и миксери,а резултатът е гарантирано очароващ небцето.
Добре,че наскоро Пепи Стоева ме провокира толкова силно със снимките на нейната адски изкушаваща панакота с праскови,та докато си написах коментара при нея и отърчах в кухнята.
Очаквах и аз да имам налични  необходимите продукти,но се оказа,че прасковите са се занулили ,а едно кокосово мляко бе на ръба на крайния си срок,та в крайна сметка се получи тази кокосова панакота.

  
Пепи,благодаря ти най-сърдечно за поредната доза кулинарен адреналин !







Продукти за 5 броя:

200 мл. кокосово мляко
200 мл. течна сметана
200 мл. прясно мляко
захар на вкус
ванилия
1 пакетче от 10 гр. + 1 ч.л. желатин

за гарниране - разтопен шоколад или конфитюр








Приготвяне:

Загрейте прясното мляко и сметаната заедно със захар на вкус.
Преди сместа да заври я отдръпнете от огъня.
Добавете желатина и ванилията и разбъркайте добре.
Няма нужда да накисвате и  втечнявате предварително желатина ,той ще се разтвори идеално в горещата млечна смес.
Накрая обединете с кокосовото мляко и разпределете крема в купички.
Поставете ги в хладилника да се желират.
Можете да поднесете кремчето както си е в купичката,гарнирано по желание с течен шоколад или някакво сладко.







Или да обърнете съдържанието върху десертна чинийка,като преди това прокарате остър нож между ръба на крема и купичката.





24 коментара:

  1. Абсолютно същото положение, толкова много обичам разни кремове, но никога не стигам до тях! Приказно изглежда, тъкмо се навечерях да можеше едно да се телепортира до тук нямаше да е зле! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, и аз съм така. Обожавам кремчета, а все нещо друго привлича погледа ми. Въпреки това твърдо съм решена все някога да опитам това италианско блаженство. Твоето изглежда умопомрачително, много апетитно... Имаш адмирациите ми!
    Сърдечни поздрави, Росинце! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ей, Роси, добре си дошла! Кога се завърна, кога измайстори и десерта даже....Аз обожавам панакота, но никога не съм правила. Тук наблизо, в траторията на Лео, я правят толкова божествена, че аз често си я похапвам там. А е крайно време....да опитам и аз да направя, щом казваш, че е лесно.
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, и аз съм от тези, които рядко правят кремчета!
    Иначе съм любител на кремести...торти!
    Но като гледам колко е лесно, ще трябва да се коригирам :)
    Прегръдка и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  5. Моля, моля :) Наистина на теб малко побутване ти трябва за кремчетата и си готова да сътвориш нови и нови :)
    Чудесно изглежда, Роси! ПРедставям си какъв нежен вкус ще има с кокосовото мляко.
    Което ми напомня утре да ходя за такова в един хипермаркет :))
    Прегръдка, другарче мило и хубава сряда :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кокосовата ще я направя задължително :)! Макар и другата да изглежда много вкусно !
    Наистина е много лесен десерт ,Роси !
    Прегръдка ! Хубава вечер !

    ОтговорИзтриване
  7. Много апетитна е станала! Браво!

    ОтговорИзтриване
  8. Много обичам този десерт, а кокосовият му вариант е невероятно вкусен. Чудесно поднесен и толкова апетитен, че не мога да устоя, Роси! Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване
  9. Пана кота правя често и кокосова в това число, но пак бих приела една порция - изглежда прелестна в твое изпълнение, Роси! И ако може да е с малинова редукция ;)
    Прегръдки и слънчево утре!

    ОтговорИзтриване
  10. Много обичам панакота! Наскоро правих само с кокосово мляко и много ни допадна. Изглежда чудесно Роси!

    ОтговорИзтриване
  11. На всички дами,които наминахте отново да ме зарадвате с вашите топли коментари,благодаря сърдечно!
    Пожелавам ви много слънчева и окъпана от багри есен! :)

    ОтговорИзтриване
  12. И аз обожавам панакота и я правя сравнително често, но виж, с кокосово мляко не бях пробвала досега. Страхотно изглежда, Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Толкова обичам аромата на кокос,че няма дълго да се чудя дали да я правя тази панакотка:))))Прекрасен десерт,Роси!

    ОтговорИзтриване
  14. Роси, къде си мила?:) Вече се усеща липсата ти тук, обаче ти достойно се появяваш с тези изкусителни прелести! Като стана дума за кремчета много ги обичаме у дома, но и аз като че ли гледам все някой сладкиш да спретна и не отдавам нужното внимание на тези любими неща. Може би се дължи на факта, че компенсираме с кремести сладкиши... Чудна е панакотата, ароматна, свежа и много нежна. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, както винаги точно в целта. Страхотно кремче, много изкусяващо. Хубав ден, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,благодаря ти,хубав ден и уикенд и на теб,мила!

      Изтриване
  16. Диде,Миленка и Кате,както винаги сте много мили,момичета,благодаря ви!
    Прекрасен уикенд ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси,кремчето е много съблазнително и със сигурност вкусно...
    Хубава нова седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  18. Хей, Роска, ами давай им повече шанс на панакотките- гледай какви са красавици;)
    У дома високо се котират тези неща и гледам веднъж в месеца поне да си подсладим така живота, макар зимата също да наблягам на по-тежките шоколадови вкусотии. Благодаря за тази! Много е хубава. Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  19. Живе и Марте,благодаря ви,както винаги сте много мили!Пожелавам ви усмихнат вторник!

    ОтговорИзтриване
  20. И аз все нещо ги подминавам панакотите :), но твоята, да си кажа и тук, изглежда фантастично, Роси - и е така кокетна и фотогенична!!!

    Поздрави и прегръдки, мила и целувки за госпожицата!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е,скъпа,толкова е лесно,а така рядко го правя това чудо.Благодаря ти за топлите думи!
      Прегръдки изпращам и аз на теб и милите ми приятели!

      Изтриване
  21. Роси, точно такава замислям да правя тези дни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз трябва да направя пак,Лучи,бърз,лесен и невероятно нежен десерт.Да ви е сладко!

      Изтриване