19 април 2015 г.

Салата от моркови и ябълки





Преди четири години Йоли ме изкуши със съчетанието на ябълки и моркови в един невероятно сполучлив,сочен и много вкусен кекс ,който горещо ще ви препоръчам,великолепен е!
В днешната салата отново основни "герои" са ябълките и морковите,а вдъхновител е пак Йоли с прекрасната си рецепта и снимки !


Продукти:

3  моркова
1/2 кисела ябълка
20 гр. сирене Грана Падано или Пармезан
2 с.л. микс от семена

за медения дресинг:

1 ч.л. мед
1 с.л. качествен оцет
2 с.л. зехтин или олио от гроздови семки
щипка сол на вкус







Приготвяне:

Запечете семената на сух тиган .
Разбъркайте продуктите за дресинга.
Измийте морковите и ги нарежете на тънки ленти по дължина с помощта на картофобелачка.
Ако моркивите са домашни или био,те са много сочни и не толкова влакнести и може да ги сложите в салатата сурови като още докато ги режете с белачката ги подреждайте на охлювчета в подходяща купа за салата.
Ако морковите са от сорт,който аз определям като фуражен ( твърди,жилави и  на вкус са като дървени- купешките обикновено са такива ) е добре лентите да се бланшират за 1-2 мин. във вряща вода и веднага да се облеят със студена или прехвърлят в купа с лед,за да се спре процеса на готвене.
Към морковите добавете тънки резени ябълка ( подходящи са по-кисели сортове ).
Отгоре настържете на люспи сирене Грана Падано ,поръсете семената и полейте равномерно с дресинга.







След снимките ми хрумна да добавя към салатата и едно твърдо сварено яйце,чудесно се вписа в общия вкус.






Представих салатата,припомних какъв да е десерта в тон с нея,остава да помислим за основното....и като сме започнали  да готвим "Вкусно с Йоли" ,нека пак е по нейна рецепта,която е също отдавна в семейната топ-листа ,а именно руладини от свински крехки филета в сметанов сос . 




8 коментара:

  1. Ех, ама какво меню! Само кекса съм опитвала и наистина е много вкусен! А салатката и при мен си чака реда, сигурна съм, че е чудесна.
    Росинка, да ви е сладко! Слънчеви прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, какво момиче си ми ти! Благодаря ти за доверието, Роси! Много ме зарадва с тази публикация. Така съм се ухилила сега ...

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно меню, скъпа! А и вдъхновителката е вълшебница! Всичко тук ми е любимо, така, че ще си похапна с удоволствие. Салатата е разкош. Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, очите ми останаха и в салатката и в руладините! Изглеждат божествено вкусни, а и за снимките просто нямам думи... Великолепно предложение! Поздрави от мен и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Нареждам са на пилешките руладини :) Не че имам нещо против салатата, но при вид на пилешко месо в сметаново-сиреняв сос , не бих и помислила за друго :) Сосът е любим на нас с човеците :) за ужас на Мише.
    Чудесни са и двете ти предложения, Роси! Пък щом препоръчвате и двете с Йоли рецептите няма как да не са вкусни :)
    Грабвам си парченце от кекса, тъкмо за кафето :)
    Прегръдка за теб, другарче мило и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Салатката е свежа и много ще се хареса у дома, смятам и на зайците:) А за рулцата съм сигурна, няма как просто, страшно апетитни са!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна салата! Не само вкусна и но толкова красиво поднесена! Много ми хареса!

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусна и фотогенична салата, Роси - пропуснала съм я май някакси при Йоли, но при теб ми изглежда неустоима :)
    Цялото меню е покъртително, а снимките ти са прелестни, както винаги!!

    ОтговорИзтриване